Co to jest dwumas? Na czym polega regeneracja koła dwumasowego?

  • Dwumas - koło dwumasowe niewiele różni się od zwykłego koła zamachowego. Jego konstrukcja jest skomplikowana. Koło składa się z dwóch mas: pierwotnej i wtórnej. Strona pierwotna przytwierdzona jest do wału korbowego i posiada zębaty wieniec, który współpracuje z rozrusznikiem. Strona wtórna natomiast znajduje się w stronie pierwotnej i jest umiejscowiona za pomocą łożysk osiowych i promieniowych.

  • Pomiędzy masami umieszczony jest tłumik drgań skrętnych łączący obie masy. Używanie wydajnych sprężyn i talerzy dwumas ogranicza się na ogół każde wibracje, które generowane są przez jednostkę napędową. Koło dwumasowe znajduje się zasadniczo we wszystkich nowszych silnikach diesla oraz w coraz większej liczbie silników benzynowych.

  • Zużyte dwumasy można poddawać regeneracji w głównej mierze ze względów ekonomicznych, ponieważ cena za naprawę koła zamachowego jest czasem kilkukrotnie niższa niż cena zakupu nowego podzespołu. 
W trakcie regeneracji sprzęgła dwumasowego wymianie podlegają wszystkie uszkodzone elementy wewnątrz koła, dzięki którym może działać ono prawidłowo. Koło poddawane jest toczeniu oraz szlifowaniu powierzchni ciernych, dzięki temu pozbywa się wszelkich nierówności powstałych wskutek pracy tarczy sprzęgła.

  • Na zakończenie koło dwumasowe zostaje odpowiednio wyważone, jest to niezbędny zabieg w trakcie procesu regeneracji, zapewniający prawidłową pracę dwumasy. Regeneracja koła dwumasowego, a także sprzęgła dwumasowego to nie tylko działania, które polegają na obróbce danego elementu. Do tego należy uwzględnić wymianę wewnętrznych części, które stanowią mechanizm działania koła zamachowego dwumasowego.

Zaoszczędź nawet
1 000 zł

Dzięki regeneracji ponosisz mniejsze koszty związane z naprawą!

Prowadź do nas
Copyright © 2016 Donar.pl - wszystkie prawa zastrzeżone created with and by saigy media